Demonstrations by Prof.Chen-Zhi and Su Meng with her guitar,,,
It takes increased instantaneous speed of both hands for you to turn regular notes
into dotted notes(ie, ratio of given two notes from 1:1 to 1:3).
That is to say, they're like bounced rhythms.
If you exercise in the bounced rhythm, it will facilitate instantaneous speed,
resulting in increased speed of your playing.
By the same token you apply this method when you play every phrase and etude.
Note that the metronome is indispensable! Increse the speed by 10s
according to your own target speed.
Never increase the speed until you get comfortable.
The demonstraton by Su Meng is 4th variation of Paganini's Capricho No.24.
부점 리듬(1:1 ->3:1로)으로 바꾸어 연습하게 되면,
양손의 순간 속도가 빨라져야만 가능합니다.
(다다다다,,,,를 단~따단~따,,,,로)
부점 리듬을 타면서 연습하게 되면,
양손의 순간적인 속도를 증가시키기 수월해지고,,
결국 전체적인 스피드를 쉽게 올릴수 있습니다.
모든 프레이즈와 스케일 연습도, 이 방법으로 연습합니다.
역시 메트로놈은 필수이며,
목표를 정하여 10씩 속도를 올려갑니다.
익숙해질때 까지는 절대로 속도를 올리면 안됩니다.
Su Meng의 시범곡은 Paganini의 Capricho 24번 중에서의 4변주 부분입니다.
Comment [10]